بازدید 3759

 یمن یک کشتی دیگر را توقیف کرد

شبکه الجزیره خبر داد که نیروهای انصارالله یمن بار دیگر از عبور یک کشتی در دریای سرخ به مقصد رژیم صهیونیستی جلوگیری کردند.
کد خبر: ۱۲۰۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ 11 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع خود خبر داد که انصارالله یمن، از عبور یک کشتی دیگر در دریای سرخ جلوگیری کرده است.

این کشتی به مقصد رژیم صهیونیستی در حال حرکت بوده است. وزارت دفاع یمن نیز روز گذشته خبر داد که از عبور یک کشتی به مقصد تل‌آویو جلوگیری کرده است.

چند روز قبل سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که این کشور اجازه نخواهد داد هیچ محموله‌ای به مقصد فلسطین اشغالی از آبهای یمن عبور کند؛ مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم غزه باشد.

او با اشاره به حملات نیروهای تحت مسئولیتش به بنادر و کشتی‌های اسرائیلی، تأکید کرد: تمامی کشتی‌هایی را که مربوط به رژیم اسرائیل باشد یا به بندرهای اسرائیلی کالا منتقل کند، هدف مشروعی برای یمن می‌داند. تا زمانی که اسرائیل حمله به غزه را متوقف نکند، این عملیات‌ها ادامه خواهد داشت.»

حمله پهپادهای انفجاری و موشک‌های بالستیک به سه کشتی مرتبط یا منتسب به رژیم اسرائیل، حمله پهپادی به عمق فلسطین اشغالی، جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی در دریای مکران، دریای سرخ و باب‌المندب، حمله با موشک بالستیک به بندر ایلات در جنوب اراضی اشغالی و تصرف یک کشتی باری به «نام گالاکسی لیدر» تنها بخشی از عملیاتی بود که انصارالله یمن در دفاع از غزه انجام داد.

«زاخی هانگبی»، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خبر داد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا و «اولاف شولتس»، صدراعظم آلمان اعلام کرده ‌است که اگر آمریکا در مقابل یمن اقدام نکند، اسرائیل علیه یمن اقدام نظامی خواهد کرد.

این تهدید با واکنش«ضیف‌الله الشامی»، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن مواجه شده که خطاب به نتانیاهو گفت: «ما کاملا آماده هرگونه اقدام و تحرک نظامی علیه یمن هستیم.»

الشامی با بیان اینکه «ما تمام توانمان را برای مقابله با تجاوز به برادرانمان در غزه به کار گرفته‌ایم»، مواضع نیروی مسلح یمن را تکرار و تأکید کرد: «هر کشتی که برای رساندن کمک یا هر چیز دیگری به صهیونیست‌ها اقدام کند، در تیررس ما قرار خواهد گرفت».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۴
بعدش آزاد میکنه
آی بنازمتون ای کاش ذره ای کشورهای اهل سنت از غیرت شما را داشتند ننگ بر آنها حداقل مردم بیگناه کمک نظامی نمیخوان فقط جنگ را متوقف کنند
یمن جان هم هوس کرده با خاک یکسان بشه
باز هم به غیرت اینها که فقط شعار نمی دن!
نتیجه توقیف کشتی ها توسط حوثی ها ، تایید نظر عربستان نسبت به حوثی ها توسط کشوهای دیگر و نابودی کامل آنها خواهد بود
دمشون گرم....مرگ بر رژیم کودک کش.....
و اونوقت این کشتیه اسم نداره؟
وقتی یه گروه شبه نظامی امنیت یک کشور و منطقه رو به خطر میندازه ،کی به اینا خط میده خدا داند
کشو بی صاحاب بی درو پیکر یعنی این
مردم یمن حق دارند این سوال را از شبه نظامیان حوثی بپرسند که آیا این اقدامات آنها در راستای منافع ملی یمن هست یا خیر
این بنده خدا هم دارند راه حماس رو میرن
پس توقیف نکردن فقط نذاشتن عبور کنه
واقعا دستتان درد نکنه - واقعا مردمان شجاعی هستید- انشاالله خدا به شما کمک کند تا هر چه زودتر کشور خود را بسازید.
اگر آمریکا و انگلیس هیچ اقدامی نکنند. اسرائیل هیچ غلطی نمی تونه بکنه. تو چاه غزه الان مثل ... گیر کرده و جز صاف کردن خانه ها و نابودی بیمارستان ها و کشتن زن و بچه ها هیچ کار دیگری نکرده. مگر اینکه بخواد همین کار را تو یمن انجام بده که البته این غلط کشتن بچه ها و زنان را خیلی بلده
احسنت به غیورمردان یمنی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست